logo magyosz
                                          logo innovativ
 
 
logo generikus
logo vedettseg

2016. május 18-ai ülésén tárgyalta és fogadta el a Szövetségek Kommunikációs Etikai Bizottsága a Kommunikációs Etikai Bizottság 2015. március - 2016 február közötti időszakban jogerőssé vált határozatairól szóló „Összefoglaló jelentést”, mely itt olvasható.

 

---

A Gyógyszer-kommunikáció Etikai Kódexe (a továbbiakban: Etikai Kódex) szerint "A KEB az etikai vétséget megállapító jogerős határozatairól évente konkrét vállalat és készítmény megnevezése nélkül összefoglaló jelentést készít és azt a Szövetségek közreműködésével közzéteszi."

A Szövetségek Kommunikációs Etikai Bizottsága a 2015. május 13-ai ülésén megtárgyalta és elfogadta a Kommunikációs Etikai Bizottság 2014. március - 2015. február közötti időszakban jogerőssé vált határozatairól szóló „Összefoglaló jelentést", mely itt olvasható.

 

---

A Szövetségek Kommunikációs Etikai Bizottsága kidolgozta A kizárólag Egészségügyi Szakembereknek szóló, a gyógyszerek ismertetését segítő illetve a szakmai, tudományos, oktatási célú vagy gyógyszerkutatással kapcsolatos rendezvényeken nyújtható vendéglátás mértékére vonatkozó állásfoglalást. Az 1/2015. (III.26) KEB állásfoglalás itt tölthető le.
Az állásfoglalás igyekszik az iparágban használatos fogalmakkal pontos leírást adni az egyes rendezvénytípusokról azok célzata és a tartalma alapján, így az egyes vállalaltok a saját maguk által speciálisan elnevezett rendezvényeket el tudják helyezni az állásfoglalás rendszerén belül.
Az egyes rendezvénytípusoknál az állásfoglalás többek között kitér:
- a helyszínválasztás szempontjaira,
- a hatóság felé való bejelentési kötelezettségre,
- az előadóval kapcsolatos szabályokra,
- a vendéglátás összegére, továbbá
- a rendezvényhez kapcsolható természetbeni támogatásra, illetve bizonyos esetekben annak tilalmára.

The Statement 1/2015 (March 26) by Joint Committee for Ethical Communication (JCEC) is downloadable here.
This documentum is a statement on the extent of hospitality services provided at events organized for professional, scientific and educational purposes or related to pharmaceutical research and the promotion of medicinal products solely for Healthcare Professionals.

 

---

A Szövetségek Kommunikációs Etikai Bizottsága döntött arról, hogy az egészségügyi szakemberek  által való termékajánlással kapcsolatos információk elérhetők legyenek a gyógyszerpiac szereplői számára.
Az  Önszabályozó Reklám Testület  állásfoglalása itt tölthető le.

 

---

"A gyógyszeripar egyszerre tartozik a leginkább csodált és a legtöbbet kritizált iparágak közé (Nussbaum, 2009:67). Az iparág produktumai életeket menthetnek, emberek millióinak könnyítik meg az életét, és a gyógyszereknek köszönhetően számos korábbi gyilkos kór vált ismeretlenné a fejett országokban, (...) Mindezek mellett azonban az iparágat számos kritika is éri: túl magas árakkal dolgozik, etikátlan promóciós praktikákkal él, magára hagyja a világ szegényeit, kétes etikai hátterű klinikai kísérleteket végez, és állami intézményekkel köt háttéralkukat [CorporateWatch)(...,) 2011].
Kattintson ide a publikáció letöltéséhez.